
بهبود کیفیت
- استانداردهای اعتباربخشی بین المللی
- استانداردهای اعتباربخشی ملی درجه عالی
- استاندارد مدیریت یکپارچه- IMS(ISO9001, ISO18001, ISo14000
- استاندارد آموزش ISO10015
- استاندارد مدیریت انرژی ISO50001
- استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات ISO27000
- استاندارد ایمنی و بهداشت تغذیه ISO22000 وHACCP
- استانداردهای اعتباربخشی بین المللی
جهت ارتقاء کیفیت سازمان پیاده سازی شده است
کنترل مستندات و مدارک و اصلاح فرآیند
- کد گذاری کلیه مستندات بیمارستان مطابق با دستورالعمل کدگذاری مدارک و نظارت بر بازنگری مستندات و توزیع آن و جمع آوری اسناد منسوخ و از رده خارج مطابق با روش اجرایی کنترل مدارک و مستندات
- طراحی فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت، نظارت بر فرایندهای سازمانی و ارائه پیشنهاد جهت بهبود فعالیتهای سازمانی
- تهیه خط مشی ها و روش های اجرایی و دستورالعمل های کاری بخش ها و واحد های بیمارستان با همکاری مسئولین و مدیران مربوطه
- ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان با همکاری واحد ایمنی و بهداشت حرفه ای
- همکاری با کارشناسان واحد اداری در زمینه ارزیابی عملکرد، تهیه شرح وظایف
ممیزی داخلی
- در گامی دیگر، واحد بهبود کیفیت در ممیزی داخلی بیمارستان رضوی بر صحت پیاده سازی استانداردها نظارت میکند و آنها را سامان می بخشد. بازدیدهای مدون درون سازمانی توسط این واحد برنامه ریزی شده و گزارشات منظم از بازدیدها و ارزیابی های داخلی به منظور ارتقاء نقاط قابل بهبود، تدوین و به مدیران مربوطه منعکس می شود که نظارت بر تمامی امور اعتباربخشی بیمارستان صورت می گیرد. به عبارت دیگر جهت ممیزی داخلی فعالیت های ذیل انجام می شود؛
- برنامه ریزی منظم جهت بازدید های درون سازمانی از بیمارستان
- مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای پیاده سازی شده
- تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
- تدوین گزارش منظم از بازدید ها و ارزیابی داخلی
استفاده از خرد جمعی
لازمه اعمال مدیریت صحیح، داشتن نگاهی جامع و علمی به موضوعات مختلف و لازمه موفقیت مدیر آن است که به تنهایی تصمیم نگیرد و تصمیمات اتخاذ شده براساس خردجمعی باشد. تصمیم بسیار عالی هم بر پایه خرد جمعی و مشورت اتخاذ می شود.
همچنین حضور رؤسای سابق و کنونی دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و نیز فرهیختگانی از جامعه پزشکی کشور در جلسات هیأت علمی این مجموعه توانسته بر غنای علمی آن بیفزاید.
جلسات مدیریت و رهبری مجموعه بیمارستان رضوی با حضور تمامی مدیران و مسئولان ارشد واحدهای اجرایی بی وقفه حسب تقویم جلسات و بر اساس استاندارد های اعتباربخشی و شرح وظایف برگزار شده که طی آن پس از بحث و تبادل نظر بر روی موارد اجرایی، تصمیم های جمعی اتخاذ می گردد.
نتیجه گیری : سفری بی پایان به سوی تعالی
مادر بیمارستان بهبود کیفیت را یک پروژه تعریف شده با تاریخ پایان نمی بینیم ؛ بلکه آن را یک تعهد سازمانی دائمی می دانیم که باید در بیمارستان هر فعالیت برای تمام کارکنان نهادینه گردد .
نام و نام خانوادگی مدیر واحد بهبود کیفیت: مهسا ابریشمی مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد مدیریت
مسئول پیگیری امور بیماران : معصومه حبیبی مدرک تحصیلی : کارشناس پرستاری
