بخش جراحی 5 - گوارش و عمومی
معرفی کلی
  • نام بخش :

    جراحی 5

  • نوع فعالیت :

    درمانی / مراقبتی

  • موقعیت فیزیکی :

    ساختمان شماره 2 / طبقه سوم / جنب بخش جراحی 4

  • سال تأسیس :

    1399

  • هدف :

    ارائه خدمات با کیفیت تخصصی و ایمن جراحی به بیماران مبتنی بر دانش روز، رعایت اصول اخلاق پزشکی و ارتقای مستمر مهارت های علمی و عملی تیم درمان است.

  • شماره تماس :

    051-36002841 | 051-36002840

  • ساعات پاسخگویی :

    24 ساعته

  • مسئول بخش :

    پرستار مسئول شیفت

جهت رزرو نوبت بخش بخش جراحی 5 - گوارش و عمومی با شماره‌های 051-36002841 | 051-36002840 تماس بگیرید

خدمات
  • شرح خدمات کلی:

    مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی های شکمی با کادر مجرب و اختصاصی / انجام اعمال جراحی الکتیو و اورژانسی


  • گروه بیماران هدف :
    • بیماران مبتلا به جراحی های شکم -تیروئید و پستان و توده های سطحی /بیماران با شرایط اورژانسی جراحی مانند آپاندیسیت و انسداد روده ،فتق یا ترومای شکم
شرایط مراجعه
  • تعداد همراه مجاز
  • امکانات اختصاصی برای همراه
  • قوانین حضور و خروج همراه
  • ساعت تعویض همراه
  • ساعت خاموشی
  • نحوه اعلام عدم حضور برای حذف سیستمی
  • اطمینان از حفظ حریم خصوصی دیگر بیماران
  • نحوه برخورد با اشتراک ناخواسته اطلاعات
  • سیاست حفظ محرمانگی بخش
تجهیزات و امکانات

تجهیزات و امکانات
  • تجهیزات کلیدی
    تجهیزات کلیدی

    مجهز به امکانات و تجهیزات تخصصی به روز است/الکتروشوک-مانیتورینگ پرتابل -دستگاه نوار قلب -دستگاه -پمپ سرم و پمپ سرنگ-نبولایزر-ونتیلاتور

  • امکانات رفاهی و ایمنی در بخش
    امکانات رفاهی و ایمنی در بخش

    اتاق های بستری مناسب و ایمن مجهز به تخت های برقی قابل تنظیم -زنگ احضار پرستار-میز غذاخوری و کمد شخصی و کتری برقی-نظافت و کنترل عفونت مطابق استانداردهای بهداشتی-تلویزیون-تلفن-تهویه مناسب و نور کافی

  • نکات متمایز یا مزیت های رقابتی بخش
    نکات متمایز یا مزیت های رقابتی بخش

    پوشش جامع انواع جراحی عمومی و پذیرش و درمان بیماران کلورکتال-دسترسی 24 ساعته به خدمات جراحی اورژانس-انجام جراحی ها به روش لیزری-فالوآپ و تماس با بیماران ترخیص -تیم متخصص و با تجربه

پزشکان و تکنسین‌های بخش

متخصصان این بخش

نحوه دریافت خدمات
  • ساعات کاری

    24 ساعته

  • ساعات ملاقات

    ساعت 14:30 تا 16:00

  • نحوه دریافت خدمات

    بیماران بعد ترخیص میتوانند در تمام ساعات شبانه روز به شماره تلفن بخش تماس و سوالات خود را مطرح کنند.

  • آدرس داخلی

    051-36002840-36002841

قوانین بخش

  • تعداد همراه مجاز

    امکان حضور یک همراه کنار بیمار با رعایت مقررات

  • امکانات اختصاصی برای همراه

    تخصیص صندلی و تخت همراه و دسترسی به سرویس بهداشتی -امکانات اولیه رفاهی مثل کتری برقی -ماکروفر-تلفن-تلویزیون-سالن انتظار مناسب-اینترنت-بوفه و کافی شاپ در داخل بیمارستان-غذای همراه

  • قوانین حضور و خروج همراه

    رعایت سکوت و عدم استفاده از تلفن همراه با صدای بلندو حفظ حریم سایر بیماران الزامی است -همراه موظف است در صورت ترک بیمارستان پرسنل بخش را مطلع کند-استفاده از تخت و یا وسایل بیمار دیگر مجاز نیست.

  • ساعت تعویض همراه

    در طول 24 ساعت با هماهنگی مسئول شیفت

  • ساعت خاموشی

    از ساعت 23:00 تا 06:00 صبح

  • نحوه اعلام عدم حضور برای حذف سیستمی

    باید در همان لحظه اعلام شود.

  • اطمینان از حفظ حریم خصوصی دیگر بیماران

    حفظ محرمانگی اطلاعات پزشکی بیماران -رعایت حریم شخصی در طول بستری و معاینات -درب اتاق بیمار بسته میباشد و بین دو بیمار پرده وجود دارد -طرح انطباق بیماران

  • نحوه برخورد با اشتراک ناخواسته اطلاعات

    بررسی فوری موضوع توسط مسئول واحد رسیدگی با شکایات -گزارش دهی به مدیر ارشد بیمارستان-ارائه توضیح و دل جویی از بیمار و خانواده -اقدام انظباطی متناسب با شدت تخلف-باز آموزش در مورد اصول محرمانگی اطلاعات و حقوق بیمار

  • سیاست حفظ محرمانگی بخش

    محرمانگی اطلاعات هویتی و درمانی -محدودیت در دسترسی-ممنوعیت افشای اطلاعات بدون رضایت- آموزش مستمر پرسنل در ثبت و نگهداری و انتقال ایمن اطلاعات

سوالات متداول
سؤالات متداول
  • آیا امکان رزرو زودهنگام اتاق یا همراه وجود دارد؟

    با توجه به تعداد زیاد بیماران امکان رزرو اتاق از قبل وجود ندارد.

  • چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

    وسایل شخصی ضروری

  • چه مدارکی جهت پذیرش لازم است؟

    پرونده پزشکی – کارت ملی – مدارک بیمه – برای اتباع خارجی کارت اقامت یا پاسپورت معتبر – برگه معرفی نامه پزشک

  • مدت زمان اقامت به طور معمول چند شب است؟

    یک تا سه روز بستری برای جراحی ساده و الکیتو جراحی های بزرگتر سه تا پنج روز و بسته به نوع جراحی و شرایط عمومی بیمار و پاسخ به درمان متفاوت است.

  • چه مدارکی جهت پذیرش لازم است؟

    پرونده پزشکی – کارت ملی – مدارک بیمه – برای اتباع خارجی کارت اقامت یا پاسپورت معتبر – برگه معرفی نامه پزشک

  • پزشک چه ساعاتی ویزیت می کند؟

    به علت ماهیت کاری و شرایط درمانی بیماران در بخش ویزیت در زمان مشخص صورت نمیگرد.

مسیریابی بخش جراحی 5 - گوارش و عمومی

  • نمازخانه نزدیک :

    طبقه سوم در راهروی بخش کودکان جنب واحد آموزش

  • سرویس بهداشتی نزدیک :

    بعد از خروج از بخش سمت راست

  • محل شارژ موبایل :

    طبقه اول راهروی اتاق عمل

  • سلف / کافه نزدیک :

    طبقه همکف جنب پذیرش فاز دوم و جنب دفتر پرستاری

  • ATM یا باجه بانک :

    طبقه همکف لابی فاز دوم -طبقه اول فاز دوم شعبه بانک تجارت و صادرات

  • پارکینگ یا تاکسی نزدیک :

    پارکینگ طبقاتی بیمارستان روبروی مهمان سرا – تماس به داخلی 36004577 جهت حضور در تمام نقاط بیمارستان