بخش کت لب
معرفی کلی
  • نام بخش :

    POSTCATH

  • نوع فعالیت :

    درمانی – مراقبتی

  • موقعیت فیزیکی :

    فاز یک – طبقه سوم – رو به روی بخش جراحی قلب

  • سال تأسیس :

    از بدو تاسیس بیمارستان رضوی

  • هدف :

    بخش POSTCATH با هدف ارائه مراقبت های تخصصی قلبی فعال بوده و نقش موثری در درمان بیماران قلبی ایفا کرده است. این بخش با پیشرفت دانش پزشکی و توسعه تجهیزات، رشد قابل توجهی داشته است.

  • شماره تماس :

    051-36004352 | 051-36004351

  • ساعات پاسخگویی :

    24 ساعته

  • مسئول بخش :

    پزشک معالج – سرپرستار – مسئول شیفت – پرستار مسئول بیمار در هر شیفت

بخش کت لب

جهت رزرو نوبت بخش بخش کت لب با شماره‌های 051-36004352 | 051-36004351 تماس بگیرید

خدمات
  • شرح خدمات کلی:

    در بیماران پذیرش مستقیم و کاندید پروسیجر تهاجمی نظیر آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و تعبیه ICD/CRT ,... ویزیت اولیه توسط پزشک / اخذ آنژیوکت و ارسال آزمایشات و ارائه ی آموزش های بدو ورود و در صورت دستور پزشک سایر اقدامات پاراکلینیکی مثل اکو ، .. انجام می شود و سپس بیمار به بخش کت لب منتقل می گردد و پس از انجام پروسیجر بیمار مجدد به بخش منتقل می شود و تحت مراقبتهای لازم قرار میگیرد و در صورت دستور ترخیص ، بیمار پس از دریافت آموزش های زمان ترخیص مرخص می شود. در بیماران درمان طبی و انتقالی از سایر بخش ها طبق دستور و در خواست پزشک مراقبتهای تشخیصی و درمانی / دارو درمانی/ انجام اقدامات پاراکلینیک /ویزیت روزانه/ مشاوره و .. انجام و در زمان مقرر مراحل ترخیص نیز پیگیری می شود.پس از گذشت 24 الی 48 ساعت از زمان ترخیص ، فالوآپ بیمار توسط کادر پرستاری انجام و در صورت لزوم آموزش ها و توصیه های لازم ارائه می شود.


  • گروه بیماران هدف :
    • بستری
خدمات
شرایط مراجعه
  • تعداد همراه مجاز
  • امکانات اختصاصی برای همراه
  • قوانین حضور و خروج همراه
  • ساعت تعویض همراه
  • ساعت خاموشی
  • نحوه اعلام عدم حضور برای حذف سیستمی
  • اطمینان از حفظ حریم خصوصی دیگر بیماران
  • نحوه برخورد با اشتراک ناخواسته اطلاعات
  • سیاست حفظ محرمانگی بخش
سرویس های ویژه یا منحصر به فرد
تجهیزات و امکانات

تجهیزات و امکانات
  • تجهیزات کلیدی
    تجهیزات کلیدی

    کنسول تخت بیمار که شامل ساکشن و اکسیژن می باشد-تمامی تخت ها مجهز به مانیتورینگ است-مانیتورینگ مرکزی -دستگاه نوار قلب-دستگاه الکتروشوک و ترالی اورژانس-دستگاه کنترل قند خون-دستگاه بخور-تشک مواج-اتاق ایزوله-پمپ انفوزیون-دستگاه ژنراتور پیس

  • امکانات رفاهی و ایمنی در بخش
    امکانات رفاهی و ایمنی در بخش

    کاناپه تاشو-یخچال-تلفن-تلویزیون-سرویس بهداشتی مجزا جهت همراهیان-دستگاه آب سرد کن

  • نکات متمایز یا مزیت های رقابتی بخش
    نکات متمایز یا مزیت های رقابتی بخش

    بخش POSTCATH جز قدیمی ترین و ابتدایی ترین بخش های بیمارستان با 25 تخت بستری می باشد.

نحوه دریافت خدمات
  • ساعات کاری

    24 ساعته

  • ساعات ملاقات

    ساختمان شماره یک - طبقه سوم - بخش POSTCATH/36004351/3604352

  • نحوه دریافت خدمات

    بستری

  • آدرس داخلی

    فاز یک – طبقه سوم – رو به روی بخش جراحی قلب

قوانین بخش

  • تعداد همراه مجاز

    یک نفر

  • امکانات اختصاصی برای همراه

    کاناپه تاشو-یخچال-آبدارخانه همراه-در صورت تمایل غذای همراه-تلویزیون-تلفن

  • قوانین حضور و خروج همراه

    حضور همراهی جهت هر شب بستری مبتنی بر پرداخت وجه می باشد که طبق اعلام واحد پذیرش در بدو بستری به بیماران و در صورت تمایل به پرداخت هزینه ، هر بیمار مجاز به حضور یک همراه می باشد و در صورت کنسلی ، مراتب توسط بیمار یا همراه باید به اطلاع پرستار مسئول بیمار و یا مسئول شیفت رسانده شود تا تغییرات لازم در سیستم اعمال شود.

  • ساعت تعویض همراه

    ساعت مشخصی تعریف نشده است.با هماهنگی مسئول شیفت و پرستار مسئول بیمار امکان جا به جایی همراه وجود دارد.

  • ساعت خاموشی

    با توجه به فعالیت 24 ساعته بخش ، ساعت خاموشی تعریف نشده است.در بازه ی زمانی ساعت 2300 الی 0600 صبح جهت کاهش مصرف انرژی ، روشنایی کاهش می یابد.

  • نحوه اعلام عدم حضور برای حذف سیستمی

    در صورت عدم حضور همراهی بر بالین بیمار، مراتب باید توسط بیمار یا همراهی به مسئول شیفت وقت اعلام شود و تغییرات لازم توسط ایشان در سیستم ثبت گردد.

  • اطمینان از حفظ حریم خصوصی دیگر بیماران

    استفاده از پرده دور تخت بیماران - خروج همراهیان در هنگام ویزیت و انجام اقدامات جهت بیماران-عدم اطلاع رسانی اطلاعات بیمار به اشخاص متفرقه و ناشناس

  • نحوه برخورد با اشتراک ناخواسته اطلاعات

    در صورت در خواست اطلاعات بیمار توسط فرد ناشناس و تائید نشده از سمت بیمار ، مراتب به اطلاع سوپروایزر وقت و واحد حراست بیمارستان رسانده می شود.

  • سیاست حفظ محرمانگی بخش

    اطلاعات مربوط به هر بیمار فقط با کسب اجازه از خود بیمار به صورت حضوری به همراهیان داده می شود و در صورت تماس تلفنی جهت کسب اطلاعات بیمار، اطلاعات صرفا پس از تشخیص و احراز هویت قطعی و با کسب اجازه از بیمار ارائه می شود.

سوالات متداول
سؤالات متداول
  • چه مدارکی جهت پذیرش لازم است؟

    کارت شناسایی، مدارک بیمه، مدارک شخصی شامل جواب آزمایشات، ریپورت اکو، تست ورزش و سایر اقدامات پاراکلینیک انجام شده توسط بیمار.

  • مدت زمان اقامت به طور معمول چند شب است؟

    در بیماران کاندید آنژیوگرافی بین یک الی دو روز است. در بیماران درمان طبی با توجه به شرایط بیمار قابل تغییر است که به صورت تقریبی بین 5 الی 7 روز می باشد.

  • پزشک چه ساعاتی ویزیت می کند؟

    ویزیت روزانه جهت بیماران بستری از ساعت 07:00 الی 13:00 توسط پزشکان محترم انجام می شود. در صورت نیاز با پزشک مقیم قلب تماس گرفته شده و بیمار ویزیت می گردد.

  • آیا امکان رزرو زودهنگام اتاق یا همراه وجود دارد؟

    در بیماران بستری از قبل، در صورت تمایل جهت تعویض اتاق (از خصوصی به عمومی و یا بالعکس) پس از اعلام به مسئول شیفت امکان رزرو اتاق وجود دارد.

  • چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

    تنها وسایل شخصی مورد نیاز هر فرد کفایت می کند.

  • چگونه با اتاق بیمار تماس بگیریم؟

    برای هر تخت بستری شماره تماس مجزا تعریف شده است که در زمان بستری به همراه بیمار اطلاع رسانی می شود.

مسیریابی بخش کت لب

  • نمازخانه نزدیک :

    ساختمان شماره یک – طبقه سوم – نبش بخش جراحی قلب

  • سرویس بهداشتی نزدیک :

    در تمامی اتاق های بستری سرویس بهداشتی اختصاصی وجود دارد

  • محل شارژ موبایل :

    ساختمان شماره یک - طبقه همکف

  • سلف / کافه نزدیک :

    ساختمان شماره یک - طبقه همکف

  • ATM یا باجه بانک :

    ساختمان شماره یک - طبقه همکف

  • پارکینگ یا تاکسی نزدیک :

    ساختمان شماره یک - طبقه همکف - نبش واحد اورژانس